Retourneren

Het kan natuurlijk gebeuren dat je aankoop anders uitpakt dan je had verwacht waardoor het niet aan je verwachtingen voldoet. Dit vinden wij natuurlijk erg jammer en retourneren is daarom ook geen probleem. We helpen je graag verder!

 

Hoe verstuur ik mijn item(s) retour?

  • Je stuurt een e-mail naar retour@marniq.nl en hierin vermeld je: je gegevens, ordernummer (het nummer vind je op de factuur), item(s) welke je wilt retourneren en wat de reden is van je retour;
  • Je stuurt je item(s) binnen 14 dagen na ontvangst retour. Vergeet niet de pakbon bij te voegen en hierop te vermelden wat je wilt retourneren (omcirkel item). Je stuurt je retour naar onderstaand adres:
    Marniq
    Postbus 44
    6669 ZG Dodewaard
  • Na ontvangst van je retour checken wij of het item(s) voldoet aan alle voorwaarden en zullen wij, indien dit het geval is, overgaan op terugbetaling van het aankoopbedrag. Op het moment van ontvangst van je retour zorgen wij dat je binnen 14 dagen een creditnota ontvangt en het bedrag is teruggestort naar je rekening;
  • Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering voor eigen rekening. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender en niet vergoed.

 

Aan welke voorwaarden moet een retour voldoen?

  • Item(s) dienen binnen 14 dagen na ontvangst bij ons retour zijn binnengekomen;
  • Item(s) dienen in originele staat en/of verpakking (incl tags) te worden geretourneerd;
  • Item(s) met make-up vlekken of parfumgeur worden niet retour genomen;
  • Item(s) dienen ongedragen/ongebruikt te worden geretourneerd;
  • Lingerie, bikini’s en oorbellen mogen niet worden geretourneerd ivm hygiënische redenen.

*Items die niet voldoen aan bovenstaande voorwaarden kunnen helaas niet retour worden genomen, er vindt dan geen terugbetaling plaats.

 

Wat bedragen de retourkosten?

De kosten voor het retourneren van onze item(s) komt voor rekening van de klant. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van de verzendwijze die je kiest. Let op: Wanneer je je retour opstuurt, bewaar dan altijd je track  & trace bonnetje totdat je retour verwerkt is! Zonder track & trace code kunnen wij geen terugbetaling of vergoeding geven mocht de retour niet niet aankomen.

 

Krijg ik het gehele bedrag retour?

De verzendkosten (dit zijn de kosten die je betaald wanneer het product vanuit ons naar jou verstuurd wordt) worden alleen terugbetaald wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd. Als er een deel van de bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet vergoed.

 

Wat als ik een item wil ruilen?

Wil je een item ruilen? Doorloop dan dezelfde stappen als een retour alleen vermeld duidelijk in je e-mail dat je je retour wilt ruilen en waarvoor je het item wilt ruilen. Je kunt je item enkel ruilen voor eenzelfde item in een andere maat. Na ontvangst van je retour zullen we, indien het item op voorraad is, deze verzenden. We laten je per e-mail weten of dit mogelijk is.

 

Ik heb een foutieve levering ontvangen, en nu?

Is het item wat je hebt ontvangen beschadigd of ontbreekt er iets? Of heb je misschien wel het verkeerde item ontvangen? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@marniq.nl, en vermeld hier duidelijk jouw naam, ordernummer en de items waar het om gaat. Wij lossen het zo snel mogelijk op.

 

Wat zijn onze garantievoorwaarden en garantietermijn?

Marniq hanteert een garantietermijn van 30 dagen na ontvangst van het item.

Wel zijn er een aantal uitzonderingen waarbij wij geen garantie kunnen geven namelijk:

  • Uitzonderlijke slijtage;
  • Batterijen;
  • Verkleuring van sieraden; 
  • Water- val of stootslijtage;
  • Beschadiging door nalatigheid;
  • Het niet opvolgen van de wasvoorschriften.

 

Heb je toch nog meer vragen over je retour?

Je mag ons altijd mailen indien je vragen hebt, wij zijn er voor jou! We zijn bereikbaar op retour@marniq.nl.